WSTĘP | 9 |
Rozdział I GURU | . 15 |
1. Guru Kundalini | 15 |
a) Okres legendarny | 15 |
b) Okres historyczny | 24 |
2. Charyzma | 27 |
a) Charyzma w Weberowskiej socjologii religii | 28 |
b) Charyzma w ramach teorii prawomocnego panowania | 31 |
c) Miejsce charyzmy w panowaniu charyzmatycznym – próba weryfikacji | 33 |
d) Problem modelu psychopatologicznego | 36 |
e) Cechy charyzmatycznego przywódcy | 41 |
Rozdział II UCZEŃ | 47 |
1. Stawanie się uczniem, czyli socjologiczna teoria konwersji | 47 |
a) Oderwanie od „bazy” | 48 |
b) Oderwanie od „nadbudowy” | 51 |
2. Okres poszukiwania. | 55 |
3. Kanały rekrutacji | 58 |
4. Wzajemne testowanie | 60 |
5.Formacja | 61 |
a) Próba | 63 |
b) Ograniczanie się | 66 |
c) Posiłki | 67 |
d) Kultura fizyczna | 71 |
e) Samokontrola myśli | 72 |
f) Pieśni | 77 |
Muzyka | 78 |
Teksty | 82 |
g) Książki | 86 |
6. Umieszczanie w strukturze grupy | 91 |
7. Rezultat | 92 |
8. Kryzys, resocjalizacja, apostazja | 95 |
a) Apostazja | 96 |
b) Przyczyny apostazji | 98 |
c) Rozrachunek | 101 |
Rozdział III WSPÓLNOTA | 105 |
1 .Szkic historyczny | 105 |
2. Systematyka organizacji religijnych | 108 |
3. Struktura | 111 |
a) Typ struktury. | 111 |
b) Stopnie złożoności organizacji i zasięg | 113 |
4. Wspólnota religijna a czynniki realne | 118 |
a) Typy kwalifikacji religijnych: hagiodynamis a hierodynamis | 118 |
b) Hagiokratyczna a hierokratyczna organizacja religijna | 121 |
c) Od hagiokracji do hierokracji | 124 |
d) Konflikt między hagiokracją a hierokracją | 126 |
5. „Siły tego świata” – gospodarka | 127 |
a) Faza I: charyzmatyczne darowizny i łupy | 128 |
b) Faza II: Firma i fundacje – racjonalne kapitalistyczne przedsięwzięcie kontra charyzmatyczna niegospodarność | 129 |
c) Faza III: charyzmatyczna patologia | 134 |
d) Zaspokajanie potrzeb | 135 |
6. „Siły tego świata” – władza | 138 |
a) „Alfa” | 138 |
b) „Beta” | 141 |
c) „Gamma” | 144 |
d) „Delta” | 147 |
e) „Epsilon” | 148 |
f) „Dzeta” | 148 |
g) „Eta” | 151 |
h) „Theta” i „Iota” | 154 |
i) „Kappa” | 155 |
Podsumowanie | 156 |
7. „Siły tego świata” – życie seksualne kundalinistów | 157 |
a) Rola seksualności | 157 |
b) Typowa relacja między płciami | 159 |
c) Zawiązanie relacji | 162 |
Związki endogamiczne | 163 |
Związki egzogamiczne | 165 |
d) Związki wobec władzy zwierzchniej | 166 |
e) Anomalie | 168 |
Stosunki pozamałżeńskie | 168 |
Matriarchat | 171 |
f) Dzieci | 171 |
Podstawy ideologiczne traktowania dzieci | 172 |
Praktyka | 175 |
8. Wspólnota a społeczeństwo | 177 |
a) Napięcie. | 177 |
b) Stosunek do świata | 178 |
c) Inne typologie oparte na stosunku do otoczenia | 179 |
d) Doktryna a stosunek do otoczenia | 180 |
e) Ogólny stosunek do świata | 182 |
f) Poza kategorię „otoczenie” | 184 |
g) Wpływ stosunku otoczenia na stosunek do otoczenia | 187 |
h) Relacja z otoczeniem | 190 |
9. Charyzmatyczne źródła upadku | 191 |
Zakończenie | 195 |
ANEKSY | 199 |
Aneks I | 199 |
Aneks II | 203 |
BIBLIOGRAFIA | 209 |